onsdag 25 juli 2007

Semester


Egentligen borde jag ju blogga enbart här nu, eftersom jag har semester och befinner mig i "fritidshuset". Vilket innebär villan vi äger, men inte är skrivna i. Så försäkringsbolaget kallar det fritidshus i försäkringsbrevet.


Vädret växlar, men det är ganska hyfsat ändå. Just nu skiner solen.

Huset på bilden är inte mitt fritidshus... utan slottet vi besökte igår. Idag bor ingen där, det är museum. De sista privata ägarna bodde i en moderniserad nyinredd trea på nedre botten. Det går inte att bo i sådana här hus längre. Uppvärmningen kostar för mycket, och man har inte råd att hålla tjänstefolk.

Idag har jag åkt runt i jeep. Sonen är kommen från Tyskland. Starkt gjort av honom att köra så långt i en jeep. Komforten är ju inte som i en bil... Men det är väl lite häftigt förståss.

Inga kommentarer: