söndag 28 oktober 2007

De icke önskvärda

Ledsen också idag. Men försöker hålla huvudet över vattenytan. Dottern o svärsonen var här en stund. Har sedan pratat på MSN med två vänner från bloggvärlden. Det ena samtalet bekymrar mig då jag förstår att det bli alltmer trångt i världen och i kyrkan för dem som vill vara Jesus trogna.

Det ska vara högt i tak, men då ska det vara det också för dem som verkligen tror på att det gör skillnad att tro... Det måste vara högt i tak även för den som vågar sätta sin lit till Gud.

Kyrkan ska inte slänga ut tvivlarna, sökarna, de avvikande och moraliskt utstötta. Även den som misslyckats, förnekat och bara kan tro på brottstycken har sin plats i gemenskapen. Vi är alla syndare, det finns ingen anledning att gradera.

Men det får inte ske på bekostnad av de som tror, de som bär ett livs erfarenhet av vad bön gör, de som vill bygga sitt liv på Bibelns ord. De som mött nåd i hos Jesus och vet att han räddat oss ur synd och död.
Men det verkar bli trångt för dem. Oss.

4 kommentarer:

Lola sa...

Kyrksyster.
Jag läser din blogg både AF och här. Ville göra mej ”sedd”.
Det känns som om man smyger när man läser och sen inte lämnar ett visitkort.
Jag kan varken trösta eller ge goda råd att ge dej. Men jag har tagit dej till mitt hjärta och
hoppas verkligen att ditt liv ska bli ett bra liv. Med både arbete, arbetsglädje och allt annat som livet har att ge.
Även om du känner dej nere så har du ändå så mycket att ge andra. Jag läser och känner igen mej själv i mycket, och jag lär mej nya saker och får nya infallsvinklar av det du skriver.
Jag vet inte vem du är, hur du ser ut, var du bor, men ändå har du blivit en det av min tankevärld.
Som sagt, jag ville bara visa att jag varit här!!

kyrksyster sa...

Tack... jag skriver nog mer här som privatperson tror jag. Lite mer mina känslor och inte så tillrättalagt. Eftersom i regel bara några få hittar hit är det ok att visa sig mer sårbar. Och att vara mer öppen om sakers förhållande...

Gott om du finner något i mina bloggar!

Anonym sa...

Jag tittar in varje dag, trots allt.

kyrksyster sa...

Det är ok att du tittar in.