fredag 2 november 2007

Integritet

Idag orkar jag inte med AB-bloggen. Tänker jag högt dyker det alltid upp nån beskäftig människa som minnsan ska tala om att...
Eller kommer med råd utifrån sig själv och tror att det utan vidare är tillämpbart på andra. Och löser dom inte situationen på samma vis och lika enkelt så får dom skylla sig själva...

En del brukar säga om mig att min integritet är för stark. Jag borde vara mer öppen och söka stöd... Men märker ju hur sårad jag blir när jag öppnar på mig och får beskäftighet, domar och okänslighet till svar.

Egentligen fullt begripligt att jag normalt sett håller mitt för mig, och noggrant väljer mina förtrogna. Men jag har försökt följa rådet att vara mer öppen sista tiden.

Det får nog vara slut på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske bara vill hjälpa men vet inte hur. Har du själv några tankar på hur du vill ta tag i ditt liv?

Marie sa...

Hör du, det later mycket sunt i mina öron att halla pa integriteten.