onsdag 9 maj 2007

En bön i tunga dagar... från metodistkyrkans tradition

En av mina vänner i England gav mig ikväll denna bön:


I am no longer my own but yours,
Your will, not mine, be done in all things,
wherever you may place me,
in all that I do
and in all that I may endure;
when there is work for me
and when there is none;
when I am troubled
and when I am at peace.
Your will be done
when I am valued
and when I am disregarded;
when I find fufilment
and when it is lacking
when I have all things
and when I have nothing.
I willingly offer
all that I have and am
to serve you,
as and where you choose.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En bön för mig i alla dagar är

Gud giv mig sinnesro att
acceptera det jag inte kan förändra.

Och ge mig mod och styrka att förändra det jag kan

och vishet nog att förstå skillnaden.

Fransiscus av Assisi

kyrksyster sa...

Är du säker på att det är Fransiscus?

Den brukar kallas Sinnesrobönen och förknippas med 12-stegs programmet och AA...

Men ursprunget vet jag faktiskt inte...

Anonym sa...

Nej säker är jag inte, men det brukar ofta ange att det är Fransiscus som är upphovsmannen.

Men det spelar egentligen ingen roll. Det är bra oavsett upphovsman.

Anonym sa...

Hej! Vill bara undra om det var din avsikt att länka hit från din AB-blogg? Bara så du inte får ovälkomna besökare nu menar jag...
Ha det bra!

kyrksyster sa...

Tack modesty...! Jag hade inte upptäckt det där... jag bara kopierade inlägget...

Nej, hit kommer få oinbjudna och så är det tänkt... Kram!

Anonym sa...

...tänkte nog att det var så det låg till... ;D