söndag 22 april 2007

Det känns lite att gå igenom alla prylar och slänga en del...


Det är arbetsamt både känslomässigt och kroppsligt. Det är obekväma kroppsställningar och tunga lyft. Jag som har ont i en arm... och ännu mer ont i en fot. Vad det nu beror på... musarm är det nog, som hade läkt men som jag slet upp när jag lyfte för tungt i januari. Men foten är svullen på ovansidan, förmodligen vätskeansamling. Det trycker och smärtar när jag belastar foten. Stress eller klimakteriebesvär?


Men det är oxå att om och om igen möta sina minnen. De goda, de rörande... men oxå de sorgliga. Där ligger sånt som är efter min mamma och som jag inte gått igenom... där är sparade leksaker... böcker...dagböcker...


Om bara några veckor är livet i det stora huset över... en ny epok. Barnen är utflugna och maken går in i en ny karriär. Jag ska ha ett eget boende. Det är stora förändringar på en gång.

Inga kommentarer: