torsdag 26 april 2007

En ömmande fot är på väg till Indien

Min stackars fot gillar inte att jag går omkring. Den har svullnat på ovansidan och är öm, och det gör ont när jag belastar den.
Det skulle kunna vara en stressfraktur... eller en seninflammation. Eller käringsjuka... vätskeansamling p g a hormonbrist och stress.

Vilket det än är så är det inget man behandlar... man väntar ut det. Försöker hålla igång foten, gå normalt trots smärtan. Men fort går det inte. Och en sväng med affischer runt hela äldreboendet och jag var kallsvettig.

Biljetter till Indien o Malaysia är nu bokade. Gott att få återse platser och vänner. Trots olika kulturer, olika modersmål och stora avstånd finns där människor jag kommit så nära...

Och att få se vår kära P stå brud... med den man hon själv valt. Hennes kloka föräldrar som bryter traditioner, låter henne flytta till Europa med en europeisk man. Hellre en lycklig dotter i en annan världsdel än en olycklig hemma på gården.

Inga kommentarer: