fredag 27 april 2007

Det tar tid med dom som är frivilliga...

Maken har farit till Berlin och jag är ensam i huset.

Hela dagen har jag suttit bakom skrivbordet. Mer och mer blir det så. Men när jag har pratat med kyrkorådets ordförande så menar han att det är ett bra sätt att arbeta. Jag har 50 frivilliga i en församling på 5000... Klart att det tar tid att hålla i en sån organisation.

Som väl är har jag några tuffa tanter som är en ledningsgrupp tillsammans med mig. Dom är alla pensionärer men får på detta vis fortsätta att använda sina kunskaper... En är civilekonom, hon sköter ekonomi och protokoll och utskick och listor. En är fil.dr och har varit läroverkslektor, hon sysslar med intellektuell stimulans av dementa. En har varit mellanstadielärare, hon rekryterar nya frivilliga och står tillsammans med mig för utbildningar och fortbildningar. En har varit handläggare på försäkringskassan, hon organiserar ledsagare till sjukresor och håller i besökstjänst, när hon inte skriver överklaganden mm. En har fortfarande en cateringfirma, hon ordnar alla fester...

I vår har vi gjort en omfattande utvärdering. Det har tagit mycket tid, och det har varit många dokument att skriva. Men nu börjar jag se botten på det hela.

Inga kommentarer: