onsdag 11 april 2007

En dag bland andra

Idag har jag varit på kontoret hela dagen. Allt oftare blir det så. Men å andra sidan kan den som vill prata med mig finna mig där. Det var personalmöte på morgonen och sedan har jag ringt och efterhört referenser på våra prästkandidater. Jag har ringt några sorgehus, avtalat tider...

På em hade jag en 1,5 timmes sittning med en frivilligledare omkring en samling vi behövde planera. Hon skulle kunna vara min mamma, men är en av mina käraste vänner. Det gör lite ont att se att åldern kommer ifatt henne...

Sen hade jag en timmes telefonsamtal med en f d arbetskamrat... en äldre präst... som brukar vara lite mentor för mig. Ett gott samtal, det behöver man...

Och sen lite råslit vid datorn med programutskrifter och deltagarlistor... tills maken ringde och meddelade att maten var klar och jag fick pinna mig hem!

Inga kommentarer: